
Hi ha una dada de la intervenció de Thorson que m’ha quedat gravada: en un atropellament on el vehicle circula a 50 quilòmetres/hora la probabilitat que el vianant mori és del 50%; si reduïm la velocitat a 30 quilòmetres/hora, la probabilitat de mort es redueix al 5%.
L’Ajuntament pot aplicar diverses mesures per reduir els accidents des del municipi i l’objectiu del Pla de Seguretat Viària és dir-nos quines són les més adients. És obvi, no obstant, que una de les causes més directes dels accidents és l’excessiva velocitat. Per fer front a aquest problema podem millorar la senyalització, establir zones on el vianant tingui preferència, instal·lar obstacles a la via pública, fer campanyes de sensibilització i, quan tot això no és suficient, detectar i multar als infractors.
De vegades no som conscients del perill que suposa conduir a velocitats inadequades i ens indignem amb la policia quan ens para i ens multa. Per exemple, un increment de la velocitat d’un quilòmetre per hora està associat a un increment del 3% del risc de patir un accident amb ferits. Sovint els conductors no ens adonem que excedir uns quilòmetres el límit de velocitat pot ser la diferència entre la vida i la mort.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada