Hem tingut el privilegi que Ole Thorson, un dels grans gurús de la seguretat viària, participés en la darrera reunió de la Taula de Mobilitat de la nostra vila. Thorson va venir per explicar el Pla de Seguretat Viària que estem elaborant i que es completarà amb el Pla de Mobilitat Urbana. L’objectiu és fer més amables, còmodes i, sobretot, segurs els carrers de Castellar.
Hi ha una dada de la intervenció de Thorson que m’ha quedat gravada: en un atropellament on el vehicle circula a 50 quilòmetres/hora la probabilitat que el vianant mori és del 50%; si reduïm la velocitat a 30 quilòmetres/hora, la probabilitat de mort es redueix al 5%.
L’Ajuntament pot aplicar diverses mesures per reduir els accidents des del municipi i l’objectiu del Pla de Seguretat Viària és dir-nos quines són les més adients. És obvi, no obstant, que una de les causes més directes dels accidents és l’excessiva velocitat. Per fer front a aquest problema podem millorar la senyalització, establir zones on el vianant tingui preferència, instal·lar obstacles a la via pública, fer campanyes de sensibilització i, quan tot això no és suficient, detectar i multar als infractors.
De vegades no som conscients del perill que suposa conduir a velocitats inadequades i ens indignem amb la policia quan ens para i ens multa. Per exemple, un increment de la velocitat d’un quilòmetre per hora està associat a un increment del 3% del risc de patir un accident amb ferits. Sovint els conductors no ens adonem que excedir uns quilòmetres el límit de velocitat pot ser la diferència entre la vida i la mort.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada