dimarts, de maig 05, 2009

La segona escola bressol pública, més a prop

Aquest vespre aprovarem el projecte de la segona escola bressol pública de Castellar, que es construirà entre el carrer de Prat de la Riba i la ronda de Llevant. Serà en una de les zones de la vila que més ha crescut i on mancava un equipament d’aquestes característiques. Suposarà la creació de 94 noves places d’escola bressol, que se sumaran a les 61 ja existents a la llar d’infants El Coral.

La creació de places públiques d’escola bressol és essencial per tal de facilitar la conciliació de la vida familiar i laboral –Catalunya i Espanya encara són lluny de la mitjana de l’Eurozona pel que fa a la incorporació de la dona al mercat laboral–. A més, aquests serveis de l’Estat del benestar creen llocs de treball. I no només per la seva pròpia expansió, sinó també perquè generen una demanda d’altres serveis (neteja, tintoreria, restaurants) que abans es realitzaven a la família; és a dir, que realitzava la dona. Convé avançar en aquest sentit, vers la igualtat.

La nova escola bressol pública de Castellar es posarà en funcionament al setembre de l’any que ve. Serà d’una sola planta, per tal de facilitar la mobilitat dels alumnes, i tindrà un pati amb terra de cautxú, per protegir els més menuts. Encara no té nom, però aviat n’hi buscarem un d’escaient. La regidora Antònia Pérez suggereix que sigui un nom de dona, perquè les escoles solen dur noms masculins. Em sembla una bona idea.
Més informació sobre el projecte en aquest enllaç.

1 comentari:

numaga ha dit...

Ignasi,

Ja saps que no sóc de Castellar del Vallès, però i tinc molts lligams. Busqueu un nom de dona per una escola és una idea molt agradable hi han poques escoles amb nom de dona. Jo amb tots els respectes i no em vull ficar allà on no em pertoca, però voldria fer una aportació d'un nom molt conegut en el món de l'ensenyament i que va lluitar en la seva època per que les nenes anessin a l'escola aquesta persona és ROSA SENSAT. Jo li tinc una gran admiració per la seva lluita a favor d'una ensenyança activa i molt pedagògica.

Com sempre fent una bona tasca pel poble i pensant tots els detalls posar cautxú pels menuts i una sola planta sense barreres arquitectoniques i més seguretat. Noi et felicito.