dimecres, de març 11, 2009

FGC manté l'aposta per Castellar

El director general de Transport Terrestre, Manel Villalante, va considerar ahir “prou contrastada” la conveniència que el ramal del metro de Sabadell arribi a Castellar del Vallès, però en canvi va considerar “una altra cosa” el cas de Matadepera, on la Generalitat potser es decantaria per una línia de bus o tramvia. Villalante responia el president de Ferrocarrils de la Generalitat, Joan Torres, que fa un mes va qüestionar la rendibilitat d'allargar les línies més enllà de les dues cocapitals, i fins i tot de l'orbital ferroviària

[...] Villalante va recordar que el Departament de Política Territorial i Obres Públiques (PTOP) està redactant l'estudi informatiu de l'enllaç ferroviari fins a Castellar, que provocarà alguns canvis en el projecte del futur metro de Sabadell, i que “ell [Torres] ho sap”. El director de Transport Terrestre va afegir-hi que “només cal mirar l'ocupació dels busos i la congestió de la carretera”.

Les paraules del president de FGC –que també va posar en qüestió la necessitat de construir l'orbital ferroviària entre Vilanova, Terrassa, Sabadell i Mataró– van sorprendre diversos alcaldes consultats per aquest diari. Alguns es van estimar més no entrar en un intercanvi de declaracions, però tant el terrassenc Pere Navarro com el castellarenc Ignasi Giménez van refermar la seva aposta pel transport ferroviari. L'alcalde de Sabadell, Manuel Bustos, en canvi, es va mostrar “radicalment a favor de l'orbital i els FGC” més enllà de Sabadell i Terrassa.

Llegiu la notícia sencera ElPunt.cat.